메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김성일 (동국대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제22권 제3호 (인문·사회과학편)
발행연도
2013.6
수록면
931 - 942 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate relations among physical education teachers’ role stress, teacher encouragement, and burnout, test the effects on teacher burnout with the mediating elements of relations among the variables and teacher encouragement, and search for solutions for teacher burnout. A total of 250 physical education teachers working for secondary schools in Seoul City, Gyeonggi Province were asked to fill out a questionnaire. The research findings were as follows: First, there was a low level of significant positive correlation between the role stress and burnout. Their teacher encouragement was in significant negative correlations with role stress and burnout. secondly, teacher encouragement had explanatory power for teacher burnout. Also, it was found that the teacher encouragement moderated the relationship between physical education teachers’ role stress and their burnout. These results indicate that the teacher encouragement is an important factor in reducing the burnout of physical education teacher.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-690-003203835