메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
원광대학교 인문학연구소 열린정신 인문학연구 열린정신 인문학연구 제14집 제2호
발행연도
2013.12
수록면
187 - 209 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The emphasis of this study is related to Korean language learning among Chinese students in particular with reference to the creation of compound nouns, because China has been classified as a noun in the vocabulary of the components of synthesis based on semantic relationships. Korean Language Learning is for Chinese students and the educational methodology that is applied.
Chapter 1 contains the objectives and needs of research, study and research methods, and by reviewing previous studies of Korean and Chinese compound nouns, compound nouns analysis between the components of the semantic relationship.
Chapters 2 and 3 refer to compound nouns and the Chinese concept based on the types of compound nouns in Korean and Chinese, who form a significant relationship between the components of distinction which are presented by category and the meaning between the two systematic comparisons of compound names. Also included in this part of the final conclusions and recommendations based on the analysis, it is determined that the two languages can be applied to the common sense of the compound nouns related to the attributes explicitly described.

목차

1. 머리말
2. 한 · 중 합성명사의 개념 및 유형
3. 한 · 중 합성명사의 의미관계에 대한 비교
4. 맺음말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-001-001215223