메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
고병철 (한국학중앙연구원)
저널정보
한국종교학회 종교연구 종교연구 62집
발행연도
2011.3
수록면
201 - 235 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research is to investigate its characters and to prospect its future of education in Jogye Order of Korean Buddhism. This is for deeper understandings of Jogye Order of Korean Buddhism.
To achieve the purpose of this research, the 2nd. chapter deals with histories and two turning points(1954 and 1994) of education in Jogye Order of Korean Buddhism. The 3rd. chapter reviewed present educational programs of Jogye Order of Korean Buddhism, dividing into two groups(samgha and laity). In the 4th. chapter, it focus on educational characters and prospective in Jogye Order of Korean Buddhism.
Through this research, I called the year 2009 the third educational turning point after the year 1954 and 1994 in Jogye Order of Korean Buddhism. And I stressed that if Jogye Order of Korean Buddhism pursues modernization and globalization of its education, the importance of a laity educational system will be recognized.

목차

Ⅰ. 들어가면서
Ⅱ. 조계종 교육의 전환과 역사
Ⅲ. 조계종 교육 프로그램
Ⅳ. 조계종 교육의 특징과 전망
Ⅴ. 나오면서
참고문헌
Abstract

참고문헌 (55)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-200-001211908