메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장종오 (용인대학교) 김종길 (용인대학교) 김범석 (경희대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제23권 제2호 (인문·사회과학편)
발행연도
2014.4
수록면
135 - 143 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the relationship between University students′ identification and buying intention for sports star image. The research was made with 275 students from University which are located in Suwon province. Random sampling was used to investigate cause-effect relationship. Survey data were collected through survey questionnaires and were procedures were as followings. First, external image, moral image, and enterprising image sub factors of sports star image had positive effect on sports star identification. Second, enterprising image and moral image sub factors of sports star image had positive effect on buying intention. Third, sports start image had positive effect on buying intention.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-690-001427717