메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이경랑 (세종대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.14 Number.2
발행연도
2014.6
수록면
301 - 321 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to profile Korean English learners" grammatical errors when writing an English essay. Before focusing on certain error types such as articles, comparatives, and passive sentences, and comparing feedback types, it was considered essential to profile learners" errors and understand them in terms of their proficiency levels. Among 2,474 university students" English essays that 26 native English-speaking professors evaluated with the same rubric, three levels of essays were examined and 102 essays were selected to be analyzed: 16 from 291 low level students, 56 from 339 average level students, and 30 from 36 high level students. A rubric to analyze English learners" writing errors was grounded based on observation as well as previous studies: 63 errors, 15 subcategories, and 3 categories. Interestingly, the smallest number of errors was observed from the low levels essays and the high and the average level essays presented broader and more frequent errors than the low level essays. The details of the results are given and the implications are discussed.

목차

1. 서론
2. 선행연구
3. 연구내용 및 방법
4. 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-001653445