메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김정수 박지형 최성환 (경희사이버대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제26권 제5호(통권 제84호)
발행연도
2014.7
수록면
155 - 176 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives of this research are 1. setting a causal relationship which affects quality of services and customer values or customer satisfactions and intentions of actions based on a customer"s need as a research model, and 2. analyzing effects between the variables and structural relationship. First, studied on existing theories and studies on effects of quality of service on values of customers, customer satisfaction and intentions of actions. By this, established outline for empirical analysis and systematized theories on relationship between intentions of action and service qualities, customer values and customer satisfaction. Secondly, setting up a hypothesis and a research model based on theoretical background and performing empirical analysis. In addition, analyzed how the service quality influences on customer values, customer satisfactions and intention of action. This study will perform an important role in predicting customer satisfactions and their actions by revealing a causal relationship between multi-dimensional facts, rather than simple dimensional concept, and customer values, customer satisfactions and intentions of action.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 실증 분석
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (4)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-320-002474500