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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
전용주 (한국철도공사) 강병욱 (숭실대학교) 채희석 (숭실대학교) 김재철 (숭실대학교)
저널정보
한국조명·전기설비학회 조명·전기설비학회논문지 조명·전기설비학회논문지 제28권 제9호
발행연도
2014.9
수록면
20 - 27 (8page)

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The power consumption pattern of high-speed railway has rarely during night time. But, during service time, the power is consumed irregularly related to train operation. Especially certain unusual about 1-2 days of service time interval to indicate the power consumption is rapidly growing phenomenon, which causes the capacity of the power contract is the annual electricity bill to rise rapidly as the cause. Normally, amount of peak power consumption bill rate at railway substation is over 20% of total electrical bill. Therefore, high-speed railway substation is expected to be considerably larger savings by reducing the peak power of the default charge(demand power).

목차

Abstract
1. 서론
2. 최대수요전력의 개요
3. 변전소의 전력소모 패턴
4. 에너지 저장장치의 알고리즘
5. 도입한 알고리즘을 통한 결과 분석
6. 결론
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