메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
심상교 (부산교육대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제56집
발행연도
2014.10
수록면
443 - 476 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Young people are how healed psychologically, through education plays. In this paper, the characteristics of the genre, so play it to find out, based on first psychological drama education plan in conjunction with healing methods were investigated.
Drama is a genre of poetry and fiction inherent in all the properties. In other words, the narrative elements is share together by drama and novel and share the lyrical elements will play, too. Lyric, narrative genres appropriate terminology to describe the genre, but is inadequate for describing the names of the city and its Application novels, plays looked the characteristics of the genre.
Through training psychology plays in the healing process in a manner that combines these two processes in progress is preferable. Based on this, through mime-healing, healing through the scenes, plays through play education healing, and healing through after-reading activity were investigated. Education plays in the final stages of this work to identify the person and his happy student that is born with a positive mind and internalized to induce healing that emphasizes experience.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 희곡의 장르 성격
Ⅲ. 희곡의 치유에의 적용
Ⅳ. 희곡교육의 실제-심리치유과정
Ⅴ. 결론
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-002884715