메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Man-Woo Lee (한국관광대학) Deok-Un Yun (중부대학교) Hyun-Jong Kim (중부대학교) Soon-Gohn Kim (중부대학교)
저널정보
한국콘텐츠학회 한국콘텐츠학회 ICCC 논문집 한국콘텐츠학회 ICCC 2009
발행연도
2009.12
수록면
606 - 612 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As the deaf having difficulty in hearing and speaking for smooth communication can hardly follow the class for normal hearers due to the low accessibility and applicability of information, they used to quit the specialist education on the way. So, in this paper, 120 hearing-impaired persons' life, occupational education, communication type, obstructing factors of educational achievement and demand on the sign language interpretation service were analyzed and evaluated. As a result, it was found that, as the people with hearing impairment use the computer a lot and the computer is easily accessible, they wanted that specialist and diverse e-learning contents were developed more to expand the diverse educational experience. Furthermore, they wanted that computer-related specialist occupational e-learning contents were developed with multiple interfaces such as specialist sign language lecturer, sign language, caption, lip reading and text along with the understanding of deaf culture.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Related Works
3. Research Method and Result Analysis
4. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0