메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김창남 (금강대학교)
저널정보
동아시아일본학회 일본문화연구 日本文化硏究 第52輯
발행연도
2014.10
수록면
101 - 118 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents information about the current conditions of foreign language instruction in high school. It provides data on the number of linguistics professors, other teaching staff, students, and the ratio of students to teachers.
First, the Japanese I class has the highest percentage of professors at 57.32%. This figure is a 25.18% decrease compared to 2009, which had 82.50%.
Second, of the total number of foreign language teachers (3,171), 58.53% of them (1,856) teach Japanese, and 33.62% of them (1,066) teach Chinese. In terms of the number of students per teaching staff, Spanish had the highest at 127, and Russian had the lowest at 43.
Third, in regard to changes in the teaching staff from 2011 to 2013, the numbers of Japanese teachers has decreased; compared to 2011, there were 112 fewer teachers in 2012 and 108 fewer in 2013. The number of Chinese teachers, on the other hand, increased by 200 in 2012 and by 33 in 2013. While the number of Japanese high school teachers has rapidly decreased, the number of Chinese teachers has rapidly increased.

목차

서론
제1장 선행연구
제2장 고찰 및 분석 결과
결론
참고문헌
논문초록

참고문헌 (6)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-910-002857010