메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
오은경 (한국지엠) 한재녕 (한국지엠) 이기선 (한국지엠) 김용석 (한국지엠)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2014년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2014.11
수록면
939 - 943 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In Euro-NCAP COP(Child Occupant Protection), it will be awarded zero points for head assessment in the dynamic test, if the child dummy head passed over the excursion limit line. Therefore it is important to control head excursion of the child dummy. Child dummy behavior can be controlled by Vehicle seat which is occupied by child restraint system(CRS) and CRS anchor. In this study, the effect of the vehicle seat type and CRS anchor mounting location were evaluated on Head excursion. Furthermore, it was found combination of parameters to minimize head excursion. This study is conducted based on CAE. The design engineer can expect which design of Vehicle seat and CRS anchor mounting would improve child occupants protection performance by this study.

목차

Abstract
1. 서론
2. 해석모델
3. 해석 결과
4. 해석 결과 분석 및 평가
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-550-002864677