메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Euhee (Shinhan University) Hwang, Man-Soo (Shinhan University) Park, Myung-Kwan (Dongguk University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.15 Number.1
발행연도
2015.3
수록면
43 - 73 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines L2 learning of the well-known (syntactic island constraints on) wh-dependencies in English. Following the methodologies that Sprouse, Wagers, and Phillips (2012) and Pearl and Sprouse (2013) use to explicate the nature of the L1 acquisition of such dependencies, we first investigate L2 learners" acceptability ratings on them. We then examine the correlation between the perceived strength of island effects (i.e., island violations) and L2 learners" working memory capacity. We then move on to design and implement a computational learning algorithm capable of successfully learning the pattern of L2 learners" acceptability ratings on wh-dependencies, building on realistic input available to the learners. We finally discuss the kinds and natures of the learning biases/predispositions that make the proposed learning algorithm work in accounting for the target state of L2 learning on wh-dependencies.

목차

1. INTRODUCTION
2. MATERIALS AND METHODS
3. EXPERIMENTS
4. DEVELOPING A CORPUS-BASED COMPUTATIONAL MODEL
5. DISCUSSION AND CONCLUSION
References

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-740-001337857