메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양해승 (중국 염성사범대학교)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제51권 제1호
발행연도
2015.4
수록면
225 - 248 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper mainly adopted Language-Based Culture Teaching approach, combined with many other teaching approaches to explore and study in depth college Korean intensive reading course’s teaching model in China. To this end, this paper is mainly divided into two parts. First, this paper takes a fresh look at previous scholars’ opinions about the definition of Korean intensive reading course. Based on the discussion on the goal of talent cultivation on minor languages major which is promulgated by China’s ministry of education and college Korean intensive reading course’s importance, nature and status, this paper redefined the college Korean intensive reading course and came to the conclusion that the college Korean intensive reading course should be aimed at raising students’ capability of the following five categories: Basic Korean language knowledge, Korean language skills on listening, speaking, reading, writing, and translating, Korean communication and interpersonal ability, Understanding of varieties of Korean culture, Korean Studies’ research ability. Secondly, this paper divided college Korean intensive reading course into pronunciation course and dialogue-text course, mainly adopting Language-Based Culture Teaching approach, combined with many other teaching approaches to build a new college Korean intensive reading course’s teaching model in China.

목차

1. 서론
2. 중국 내 ‘한국어 강독 과목’의 정체성
3. 한국어 강독 수업에 언어 중심의 문화 통합 교수법의 적용 연구
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-001395527