메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김장원 (한라대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제35호
발행연도
2015.4
수록면
115 - 131 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was designed to explore effectiveness of the use of the roadmap on the development of writing competence. First of all, I explained the concept of the roadmap, which can be defined as an open, future-oriented, and self-examination. Next, I explained the reason of using the roadmap for writing instruction, which could motivate learners to perform self-examination and to achieve higher academic goals. After that, I suggested at what stage of the writing curriculum in university the use of the roadmap should be placed. Then I stipulated that the writing curriculum with the roadmap can be practiced with three steps. The first step would assign a topic to students and ask them to make a plan relevant to the topic with a roadmap. Next, I would give students feedback on their plans in regard to the title, content, and organization of the roadmap. Finally, I motivated students to share their experiences from the assignment with the class. It is probable that the experience with the roadmap could facilitate students to increase self-awareness of and self-confidence in their future.

목차

1. 서론
2. 글쓰기 교육과 로드맵의 접점
3. 글쓰기 교육과정에서 로드맵의 활용
4. 결론 : 로드맵을 활용한 글쓰기 교육의 가능성
참고문헌

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-705-001418876