메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김장원 (한국관광공사) 김남천 (경희대학교) 최종률 (인하공업전문대학)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제27권 제5호(통권 제93호)
발행연도
2015.5
수록면
201 - 219 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article deals with the implications that have been drawn from the R16 Korea World bboy championship(as below R16) overseas elimination event, which had an effect on the overseas promotion of the Korea tourism and the international marketing strategy for the future. This study was conducted on 706 participants in the preliminary stage of the R16 held in the 23 countries around the world. Results of an exploratory factor analysis on the R16 events yielded three significant factors of culture and tourism infrastructure, nature and travelling environment, the image of Koreans.
Based on the findings, the participant satisfaction in the tourism event had a positive effect on the image of Korea tourism and also influenced his or her visiting motive in a positive way.
In conclusion, the empirical results showed that the Korea Tourism Organization played a significant role in enhancing the image of Korea tourism and creating the motive to visit Korea through its overseas road show and tourism event. Clearly, more in-depth research that use long-term time series data and increase the sample size of tourism events held abroad is required.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론 : 연구의 요약 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0