메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이규갑 (연세대)
저널정보
한중인문학포럼 한중인문학포럼 발표논문집 2014년 중국 인문학자 초청 인문학포럼 기념논문집
발행연도
2014.12
수록면
209 - 230 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to reconsider on the real condition of selection and assign of chinese chacters for beginning students in Korea. There is two institutions for beginners, one is middle school as an official organization and another is test institute as a private agency. According to result of study, there we re quite a few problems with this conditions and to correct that we must do it as follows.
First, must to survey all of chinese chacters that is used in the past and now in Korea on the frequency, range of use, ability of organization of components, ability of organization of words.
Secondly, in order to apply the survey and analysis result to practical instruction, also make reserch on weighted value of apply about four section came up in above.
Finaly, to de cide s cope of sele ction and assign of chinese chacte rs b ased on r e sult of reserch on the four sections.

목차

1. 緖論
2. 漢字 敎育制度 및 敎育對象 變遷過程
3. 漢字 敎育을 위한 漢字의 選定
4. 敎育 段階別 漢字 選定 및 敎育 活用에서의 一致度
5. 結語
참고문헌
【ABSTRACT】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-800-001487095