메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
지주연 (충북대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제36호
발행연도
2015.7
수록면
343 - 361 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was three-fold: 1) to classify reading activities in the integrated Korean textbooks and in the Korean textbooks for academic purposes, 2) to identify what kinds of activities are in the two kinds of textbooks, and 3) to examine the differences of the reading activities in the two kinds of textbooks. For this study, six textbooks were selected and analyzed. In regard to the first research purpose, this study attempted to classify reading activities into seven categories. Meanwhile, this study suggests that most of the activities in the textbooks are about literal understanding, whereas the portion of inferential and critical reading activities are relatively low. Due to the difference in the reading genre, there are some differences in the reading activities. It was found that the reading activities in the two kinds of textbooks are not enough to improve the learners’ reading ability. Reading textbook should include all seven types of activities evenly. which can guide learners to understand the text more effectively. The teacher can provide extra materials to improve the learners’ reading ability.

목차

1. 들어가며
2. 선행연구
3. 분석 대상 및 연구 방법
4. 분석결과
5. 나오며
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-705-001772995