메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김민정 (충남대학교) 이정원 (충남대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education 제29권 제2호
발행연도
2024.6
수록면
53 - 74 (22page)
DOI
10.22275/SEE.29.2.03

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims at comparing the reading section of 3rd-year middle school English textbooks of Korea, China, and Japan. For this study, 5 textbooks of each country were selected and analyzed in terms of genres and subject matters of the texts, and reading activities. As the result of the study, each country preferred a certain genre such that in Korean textbooks an excessive inclination toward narration was found, while Japanese textbooks included practical texts much more than Korean and Chinese textbooks; the textbooks of the three countries dealt with a high proportion of subject matters related to general knowledge; and various reading activities for inferential comprehension including reading strategy use were found in Korean textbooks, whereas the textbooks of the other two countries focused more on simply memorizing grammar points and vocabulary. In-depth analysis on the findings and teaching implications were discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0