메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Chung, Kwangsook (Sookmyung Women’s U.)
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제28권 제2호
발행연도
2015.8
수록면
195 - 217 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper discusses the issues of trauma and testimony in Julia Cho’s The Piano Teacher. Cho presents the characters of different ethnicity who suffer from traumas and has them deliver their testimonies to suggest that the world is becoming an increasingly violent place. Mrs. K, an elderly woman who belongs to the dominant culture and a former piano teacher, is the narrator of the play. She starts talking comfortably about her life but soon reveals that she has an issue from the past, particularly with her late husband. Her husband, a refugee who escaped a genocide at his home country, suffered from trauma and affected his wife and the students who came to take piano lessons from Mrs. K. Cho makes their traumas rise to the surface by having two of Mrs. K’s former students come around and testify. The play includes obvious cases of domestic and “familiar” violence as well as indications of genocide and the characters suffering from “family” trauma and “classic” trauma. Thus Cho depicts the reality of violence and trauma which is prevalent in contemporary world.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-842-002068509