메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제137호
발행연도
2020.1
수록면
299 - 315 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores the elements of magical realism in August Wilson’s The Piano Lesson and how the play attempts to address and overcome individual and collective trauma of African American slavery on the individuals who suffered under it. Generations of violence create the trauma in The Piano Lesson, and its presence is especially evident through the character Berniece and how she responds to the piano, a family heirloom. The existence of a ghost in The Piano Lesson forces Berniece to face the tragic family history and achieve a reconciliation with the past. As a conclusion, this paper argues that Wilson uses magical realism in The Piano Lesson is used as a literary device to emphasize the reality and impact of trauma, and demonstrate survival from trauma by re-narrating personal history.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0