메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손홍일 (대구대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제73집
발행연도
2019.8
수록면
111 - 131 (21page)
DOI
10.21087/nsell.2019.08.73.111

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article rereads August Wilson’s plays from a perspective of mad studies, which considers people with cognitive disability to be a minority group. Focusing on four cognitively disabled characters − Gabriel of Fences, Hambone of Two Trains Running, Hedley of Seven Guitars, and Stool Pigeon of King Hedley II − the article identifies a pattern in Wilson’s presentation of the characters. It then argues that the main function of the four cognitively disabled characters can be best explained by “narrative prosthesis,” a term suggested by David T. Mitchell and Sharon L. Snyder, in that all of the characters function as a metaphorical device and a tool of effective narration. The article concludes that the images of Wilson’s cognitively disabled characters are far from what mad studies hopes to find.

목차

I. 서론 : 소수자로서의 정신 장애인
II. 미친 세상 속을 사는 윌슨의 정신 장애 인물들
III. 윌슨의 정신 장애 인물들에게 부여된 다양한 역할들
IV. 윌슨의 정신 장애인들에게 부과된동일한 기능과 그 문제점
V. 결론
인용문헌

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-840-000968424