메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
文有美 (延世大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第94號
발행연도
2015.10
수록면
113 - 136 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presented methods of using smartphone-App-based Smart Learning for beginning Chinese learners. Specifically, it presented a specific education goal for each of the 4 language skills (listening, speaking, reading, writing) and presented teaching learning methods for realizing the aims. First, it classified apps into iOS and Android Apps, searched the two types of Apps by the keyword ‘Chinese’, classified the searched Apps by type, and analyzed the characteristics of the Apps classified into types. The ‘Speaking’ Apps and ‘Dictionary’ Apps had the highest percentage and the Apps for basic Chinese learners had the second highest percentage. Second, it requested basic Chinese learners to select an appropriate App for each language skill (listening, speaking, reading, writing) and presented models for using Smart Leaning. In summary, this paper thinks that using smartphone Apps to help the beginning Chinese learners is an effective method of attracting their interest and attention.

목차

1. 문제제기
2. 중국어 관련 스마트폰 앱의 유형분류 및 특징 분석
3. 초급중국어 학습자를 위한 앱 기반 스마트 러닝 활용방안
4. 나가며
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-820-002071737