메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이재곤 (경기대학교) 주신옥 (경기대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제27권 제10호(통권 제98호)
발행연도
2015.10
수록면
5 - 22 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze what impacts does the Brand Relationship Quality will have on the Satisfaction and Behavioral intention. The study method was to conduct a survey targeting the Job Applicants who are Major in Aerial service. As an analysis method, a linear regression analysis was conducted to verify a frequency analysis, confidence analysis, factor analysis and study model hypotheses. The study results show that First, Brand Relationship Quality was divided into ‘Love and Passion’, ‘Self-Connection’, ‘Interdependence’, ‘Intimacy’, ‘Brand Partner Quality’ according to the literature review. Analysis showed that Brand Relationship Quality has effect on Satisfaction, Behavioral Intentions accordingly. Secondly, Satisfaction has effects Behavioral Intentions. The findings have significant implications for airline the Brand Relationship Quality and academic researchers.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (2)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-002041283