메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
민웅기 (목원대학교)
저널정보
역사실학회 역사와실학 歷史와實學 第49輯
발행연도
2012.11
수록면
121 - 146 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study discusses about which social change led to allowing the natural-environment problem to become the main issue in this society, through historical consideration of industrialization, capitalism and technical progress. The tourism industry is one of typical service industries that are closely related to environmental issue, which took place in this process of industrialization. That is because the natural environment is the primary business aim and resource of tourism industry, and simultaneously because the tourism industry itself has adversely ambivalence of intervening in the damage of its natural environment.
Accordingly, to be adjusted to the recent social change, sustainability needs to be maintained by properly making use of eco-friendly marketing in the field of tourism industry. Also, for harmonious exchange and contact between natural environment and tourism, a marketing strategy is needed for managing sustainable tourism activity. The eco-friendly marketing strategy for tourism can function positively in a sense of being able to allow consumers to improve brand image of tourism products and to form strong psychological fellowship through identification.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 산업화, 자본주의 발전과정의 역사적 고찰과 사회적 의미
Ⅲ. 기술발전의 역사와 환경문제
Ⅳ. 환경과 관광, 그리고 친환경 관광마케팅의 실현 가능성
Ⅴ. 결론 : 공존하는 지속 가능한 사회를 위하여
참고문헌
Abstract

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0