메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박선이 이미숙 (가톨릭대학교)
저널정보
가톨릭대학교 생활과학연구소 생활과학연구논집 생활과학연구논집 제34권 제1호
발행연도
2015.12
수록면
1 - 23 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research was to explore the influence of home literacy environment on children’s prosocial behavior. The subjects of this study were 252 children between the age of 4 and 5 who went to kindergarten in the capital area. Mothers of the children answered the questionnaire which measured home literacy environment and the prosocial behavior of their children. The results of this study were as follows: First, literacy materials, literacy activity, and the reading attitudes of parents showed significant positive relations to children’s prosocial behavior in helping, sharing, co-working, and being comfortably. Second, among the independent variables, the literacy activity had the most influential power on the children’s prosocial behavior, and then the age of children had the second influential power. The more home literacy activity was, the more children’s prosocial behavior increased. And 5-year-old children showed more prosocial behavior than 4-year-old children. This research suggested that home literacy environment, especially literacy activity should be strongly supported in order to increase children’s prosocial behavior.

목차


I. 서론
II. 연구방법
III. 연구결과
IV. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0