메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박주은 (서울등마초등학교) 김혜리 (서울교육대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제31권 제4호
발행연도
2015.12
수록면
181 - 208 (28page)
DOI
10.17154/kjal.2015.12.31.4.181

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims at integrating personality education into primary English literacy instruction using children’s literature and collaborative activities. Twenty-five sixth grade English learners participated in the study. Two research questions were set up: 1) What aspects are shown in the literacy development of the participants through collaborative activities based on literary texts? 2) What are some effects of personality education using the contents of literary texts and collaborative learning? To find the answers to these questions, most data were collected from various sources and then analyzed qualitatively. Additionally, students’ moral development was analyzed quantitatively using the Learning Strategy Test and Child Problem Behavior Screening Questionnaire. The first finding demonstrated that literary texts and collaborative activities helped students improve their writing abilities. The second finding showed the possibility of integrating personality education into primary English instructions. For example, students reacted more sensitively to moral issues, understood the need to take care of others, and learned individual and social responsibilities. Based on the results, implications and suggestions are provided.

목차

I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구 방법
IV. 연구 결과 및 논의
V. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0