메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yongsoon Kang (Sungkyunkwan University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.15 Number.4
발행연도
2015.12
수록면
597 - 609 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is twofold; first, to critically review the spelling-based English stress rules by Dickerson and Hahn (1999) from the traditional generative point of view and second, to see how useful they are in teaching English in Korea. In this paper, I start with reviewing four basic spelling-based English stress rules and see how they can be interpreted in the framework of generative phonology. It turns out that spelling-based stress rules share many important properties of English stress with pronunciation-based generative stress rules. The second part analyzes the 3,000 basic English words suggested by the Ministry of Education on the basis of spelling-based rules to check their usefulness if their stress location can be predicted by the rules of Dickerson and Hahn. The result shows that about 1,808 (60%) of the words are polysyllabic and out of all the polysyllabic words, the stress of 431 (23.8%) words can be predicted by the rules, showing the usefulness of the rules.

목차

1. Introduction
2. Spelling-based Stress Rules
3. Application of SBSRs
4. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-740-002306349