메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황미선 (성균관대학교) 강용순 (성균관대학교)
저널정보
국제언어인문학회 인문언어 인문언어 제22권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
219 - 243 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to provide formal stress patterns of basic English words, which have more than three syllables, for Korean learners’ understanding of English rhythm. The basic assumption for this paper is that it might be effective for Korean learners of English to comprehend the English stress patterns of frequently used English words. Under this assumption, 495 English polysyllabic words (having more than three syllables) are chosen as the data of this paper from the list of basic vocabulary in the 7th English curriculum for Korean primary and secondary education. Those English polysllabic words are analyzed using mainly four basic spelling-based stress rules by Hahn and Dickerson (1999). Based on the evidence in this paper, it is assumed that a systematic exposure to spelling-based stress patterns will not only provide Korean learners of English with pronunciation learning practices that allow them to improve their production of English polysyllabic words, but also help them teach themselves on their own pace.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0