메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제24권 제3호
발행연도
2018.1
수록면
69 - 84 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The history of English can be a basis for English education. This paper explains various phenomena of present-day English from the three perspectives of the history of the English language phonologically, morphologically, and syntactically. The following are discussed and explained: the leveling of the unstressed vowels in Middle English, Great Vowel Shift in Early Modern English, the null-subject parameter (the so-called impersonal verb), the change of word order, the difference between get and be passive, and the colloquial preterit. Through these explanations, the advantages of the knowledge of the history of English are pointed out. Firstly, English students can get benefits from its knowledge, for various phenomena of present-day English, especially many irregularities of Modern English can be explained to them, not just described and taught. Secondly, English teachers can get benefits from the knowledge of the history of English, for it provides them with the basis to teach English to their students by explaining, not just by describing. This also gives them confidence that they have a successful tool while teaching English. Therefore, the knowledge of the history of English is an advantage for both English learners and teachers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0