메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양소영 (호남신학대학교)
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제33권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
141 - 160 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines Korean college students’ perceptions of two different general English courses as well as the factors affecting their preferences. A total of 122 students who have taken both College English and Practical English participated in this study. Data from surveys and focus group interviews were collected, and the findings of the qualitative analysis were triangulated with the results derived from the statistical one. The results show that students slightly prefer Practical English to College English in terms of teaching methods, their own English proficiency, and their goals for learning English. In addition, having an interest in the courses, improving one's English proficiency, and suitability to the learning purpose are statistically significant predictors of course satisfaction. The findings not only support the necessity of differentiated courses based on students’ proficiency levels, but also suggest reconsideration of the concept of practical English and implementation of critical literacy practices into reading courses.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0