메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제25집
발행연도
2003.6
수록면
95 - 112 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study addresses the painful process ESL teachers face when making the transition from traditional to communicative language classroom Based on multiple observations, interviews and students` dialogue journals in two CLT-based ESL courses at University of Pennsylvania, it shows the real constraints of two ESL teachers who try to create a student-centered and interactive learning. It is found that even the ideal pair work organization does not produce interactive communication in one course. On the other hand, the other course, which consists only of whole-group discussion in which the teacher is present, is found to have exceptionally successful student-centered interaction. In this case, it is through the dialogue journals that the teacher teaches the skills required for students in student-centered class; how to express disagreement, how to act as a leader, how to participate. These findings reveal that an individual teacher`s devotion can overcome the negative aspects of other factors such as group size, students` cultural background and sex, in executing communicative theories in the classroom.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002556710