메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
金妵衍 (漢陽大學校)
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第69輯
발행연도
2016.2
수록면
159 - 175 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The report shows the effectiveness of involving a paper pause to improve fluency of phonetic language among Korean Japanese Learners, especially elementary level students. After teaching pause"s teaching, we can confirm the next result.
It is to lengthen speaking rate and to increase numbers of mora within speaking rate. And in spite of shorten entire period of speaking, the ratio of pause increases, in spite of increasing of pause ratio, frequency of pause decreases. And according to learning of students, speaking speed accelerates to aim similar of Japanese native speakers in spite of differences of Japanese native speakers. After paues"s teaching we guess to diminish to put pause on unsuitable position and to speed up speech rate.
This study show it is not sufficient meaningful result after pause"s teaching, through putting pause on paper position for beginners, to confirm to close situation of speaking of Japanese speakers, it suggests the effectiveness.
Only this study we can"t understand the effectiveness of pause"s teaching exactly, through examining the meaningful characteristics, we have foundations of persuing a effective way of pause"s teaching.

목차

Abstract
1. 들어가며
2. 先行硏究의 檢討
3. 分析方法
4. 포즈 指導前과 後의 特徵
5. 나오며
参考文献
REFERENCES

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-830-002500682