메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허지운 (이화여대)
저널정보
한국번역학회 번역학연구 번역학연구 제17권 제1호
발행연도
2016.3
수록면
171 - 197 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigates interpreting classroom anxiety in student interpreters. Anxiety has been experienced by professional interpreters and has been found to have impacted their performance. It is also one of the key variables that affect student interpreters. Although anxiety has been studied extensively in other disciplines, there are only a few studies conducted on student interpreters’ anxiety. Thus, the present study aims to investigate student interpreters’ anxiety, with a focus on classroom anxiety. For the purpose of the study, an interpreting classroom anxiety scale was designed and administered on 26 student interpreters at a graduate level. The survey result indicates that student interpreters are most concerned of their interpreting skills. Furthermore, their anxiety level differs depending on their learning stages. It is hoped that this study contribute to the development of a training model that aims at reducing student anxiety.

목차

1. 서론
2. 학습자 불안 관련 선행연구
3. 연구방법
4. 분석결과 및 논의
5. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-800-002761789