메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최성묵 (경북대학교) 이민호 (경북대학교) 김상욱 (경북대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제58권 제2호
발행연도
2016.5
수록면
197 - 219 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigated how input enhancement affects learning of multi-word sequences (with focus on two-word lexical collocations) by utilizing an eye tracker. Participants were Korean undergraduate students(n = 42) who have been learning English as a foreign language. These participants read English text containing either unenhanced or enhanced collocations while their eye movements were recorded by the eye tracker. They then responded to a collocation test, followed by a recall cloze test. Analyses of eye fixation data and collocation test results show that input enhancement drew significantly more attention to the target collocations, and also positively affected memory of target collocations in the immediate post-test. In contrast, the recall cloze test results showed that input enhancement negatively influenced recall of unenhanced textual information.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 관련 문헌
Ⅲ. 본 연구
Ⅳ. 연구방법
Ⅴ. 결과
Ⅵ. 논의 및 결론
인용문헌

참고문헌 (44)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-840-000735710