메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김난미 (국립한밭대학교)
저널정보
중국문화연구학회 중국문화연구 中國文化硏究 第33輯
발행연도
2016.8
수록면
143 - 164 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
To be a successful in language learning, we need to abolish the conventional methods emphasizing grammar and reading, and concentrate on practical communication skills.
So, currently there have been the two changes in the foreign language secondary education of the 7<SUP>th</SUP> curriculum of Korea. One is that developing a basic communication ability is emphasized. The other change in the 7<SUP>th</SUP> curriculum of Korea is to try to set up the foundation for cultivating the global citizens’ awareness and attitude in the multi-cultural age stressing the education for understanding culture, which is a nonverbal factor.
This thesis analyses how well the Chinese textbook for high school students is culturally laid out and whether or not there are any parts to be reinforced in terms of cultural learning. To address this thesis, I analyzed the cultural contents of the 9 kinds of ChineseⅠ high school textbooks now in use.

목차

1. 서론
2. 고등학교 중국어 교과서 종류와 구성
3. 교과서 문화 내용 분석
4. 교과서 문화 내용과 본문의 연계성
5. 결론
〈參考文獻〉
〈中文提要〉
〈Abstract〉

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-910-000977806