메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Park, Boon-Joo (Catholic University of Daegu)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제21권 제4호
발행연도
2016.11
수록면
367 - 387 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aimed to investigate young EFL learners’ text recall processing in L1 and L2 and language proficiency, with conducting the on-line test measuring their response time. The research questions focused on young EFL learners’ language processing through the text recall process with several variants such as L1 and L2, song and prose input, correct answers and incorrect answers, and higher language proficiency and lower language proficiency. Forty young EFL learners participated. As a result, the difference of response time between in the correct and incorrect answer conditions when the song input was provided. The facilitation effects were more salient in L1 than in L2 processing, which was supported by investigation into the language proficiency factor, where it was found that the facilitation effects in recall processing were only observed in the higher proficient group. The results indicate that language processing can be influenced by language proficiency.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Theoretical Background
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Results and Discussion
Ⅴ. Conclusion
References
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-001842206