메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Wonil Chung (Dongguk University) Myung-Kwan Park (Dongguk University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제42호
발행연도
2017.1
수록면
115 - 141 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this paper to scrutinize to what extent advanced L2 learners would differ from L1 speakers in the anticipation, integration, and repair of syntactic information during sentence processing. For this purpose, we conducted two on-line self-paced reading experiments for processing multiple Sluicing (or TP ellipsis) with two PP remnants in English by both L1 speakers and L2 learners and found some interesting findings as follows. First, L1 speakers showed an early effect of processing both the first preposition pied-piped and the first SWIPING-ed (or inverted preposition) PP remnant conditions in the same way, pointing to the fact that they anticipated upcoming information (TP ellipsis), whereas the L2 learners did not. The latter result is in line with those in other works showing that L2 learners do not expect upcoming syntactic categories in the same fashion as L1 speakers do. Second, L2 speakers showed a late effect of processing both the first and the second SWIPING-ed PP conditions analogously, implying either an increase in working memory or the use of different repair tactics compared with L1 speakers.

목차

1. Introduction
2. Theoretical Background
3. Experiment
4. Discussion and conclusion
References

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-705-002170553