메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
윤정석 (자트코코리아 엔지니어링) 장한별 (자트코코리아 엔지니어링) 윤용훈 (자트코코리아 엔지니어링) 최종윤 (자트코코리아 엔지니어링)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2015년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2015.11
수록면
31 - 34 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
According to increasing the minimization requirement of vehicle parts, the minimization requirement for torque converter of the auto transmission is also increasing. But the minimization of torque converter has technical issue to be to secure fluid performance about reducing of fluid domain. In this study, the flat torus was considered as minimization of torque converter and the countermeasure is proposed to reduce the fluid performance degradation by flattened torus. The fluid performance of torque converter was confirmed by using CFD analysis data, and results of CFD analysis was modified by experiment data. By results of CFD analysis, the cause of fluid performance degradation for flat torus was to be analyzed and the new torus shape was proposed to able to satisfy the both torus minimization and securing fluid performance.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-556-002275723