메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이제영 (세한대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제33권 제2호
발행연도
2017.6
수록면
137 - 158 (22page)
DOI
10.17154/kjal.2017.6.33.2.137

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the overall effects of using subtitles of movies on Korean EFL students" L2 competence. A meta-analysis of 29 research findings in 17 articles was implemented to synthesize the results of these studies by calculating mean effect sizes. This study reviewed and analyzed results of previous studies in terms of school types, treatment period, types of subtitle and language skills. The results revealed that using subtitles in teaching English with movies had no beneficial effects in general (d = .031). Specific findings are as follows: the smaller the effect was observed, the longer the treatment period; there was no statistically significant difference in effect sizes depending on school types and types of subtitle; no statistically significant effects were found in language skills such as reading comprehension and vocabulary knowledge. Pedagogical implications based on findings and suggestions for further research are also discussed.

목차

I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구 방법
IV. 연구 결과
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (78)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-701-000900146