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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
조우리 (중국 상해 교통대학교) 馬蕊 (중국 상해 교통대학교)
저널정보
한국관광레저학회 한국관광레저학회 학술발표대회 2017년도 제48차 한국관광레저학회 학술발표대회
발행연도
2017.6
수록면
109 - 116 (8page)

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The purpose of this study is to analyze cultural tourism image between Korea, China and Japan by comparing TV advertising and to search for ways to promote. The scope of this study is divided in the concept of time, space and contents. As a method of research is used for developing indicators of comparison and analysis on cultural tourism between Korea, China and Japan.
For the theoretical background, the concept, types, characteristics, roles and effects of image tourism are dealt with, and so are the concept, types and influence factors of tourism indicators.
Therefore, in the following study the researcher plans to analyze cultural tourism development policy of Korea.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 관광이미지 광고에 관한 이론적 고찰
Ⅲ. 한, 중, 일 관광이미지 광고 및 홍보방안 비교
Ⅳ. 결론
참고문헌

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