메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
역사교육연구회 역사교육 歷史敎育 第142輯
발행연도
2017.6
수록면
89 - 112 (24page)
DOI
10.18622/kher.2017.06.142.89

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
These days the education of World History in middle and high school has faced a severe crisis. Both students and teachers complain that World History is very difficult to study and teach so they try to avoid it. This paper reviewed the reasons of the crisis and made some suggestions by using some data such as National Assessment of Educational Achievement.
I think the three main reasons of the crisis of World History is the lack of consideration about students’ learning ability, the lack of professionalism of the text writing and immoderate amount of the textbook.
These problems were recognized and were tried to revise in the 2015 Middle and High School History Curriculum. The minor areas’ history such as Africa, Australia, and Southeast Asia was curtailed in the Textbook. This trial is inappropriate in the global era because it is against the flow of the pursuit of ‘general global history’. In addition, the history of major areas wasn’t revised.
I think it is more appropriate to focus on topics and to consider what are the key elements to teach in Ancient European History. Changing in this way, we should teach the Athenian democracy, the Athenian culture, the Roman Empire, Christianity as key elements in Ancient European History.

목차

1. 서언
2. 학생과 교사 모두에게 어려운 과목
3. 교과서 서술의 현황
4. 개선 방향 모색
5. 결어
참고문헌

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-374-001026839