메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jeongyeon Park (Dong-A University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제82집
발행연도
2017.9
수록면
117 - 136 (20page)
DOI
10.21296/jls.2017.09.82.117

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study explored the pedagogical benefits of and students’ perceived usefulness toward the process approach in second language writing. Twenty university students-prospective teachers of English in Korea-participated in this study, sharing their thoughts on the process approach after one semester of academic writing. As data, a survey, pre/post essay tests, and written reflections were collected. The study found that one semester of the process approach including teacher and peer feedback was helpful for improving students’ writing development in various areas, ranging from content to mechanics. Although students evaluated teacher feedback to be more useful than peer feedback on the survey, they appreciated the opportunity of learning different perspectives, writing styles, and expressions during the peer review. In their written reflections, students further showed willingness to utilize the process approach in their own writing class in the future.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methods
4. Results and Discussion
5. Conclusions and Implications
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-700-001312687