메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yi Liu (Yanbian University) Seok-Chae Rhee (Yonsei University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제45호
발행연도
2017.10
수록면
357 - 374 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
English adverbs are flexible to be placed in four possible positions within a sentence scope: sentence initial, pre-verbal, post-verbal and sentence final positions. This study aims to find out Korean and Chinese EFL learners’ preferences for English adverb placement in their academic writings, based upon Yonsei English Learner Corpus (YELC) and Chinese Learner English Corpus (CLEC) as the study corpora and Louvain Corpus of Native English Essays (LOCNESS) as the reference. 2,364 instances of English adverbs from LOCNESS, 2,999 from YELC and 3,824 from CLEC are examined. It reveals that English native speakers (NSs) prefer pre-verbal position for the adverbs but the EFL learners prefer sentence initial position. Moreover, Korean learners place more adverbs in sentence initial position than Chinese students; and Chinese learners significantly put more adverbs in the post-verbal position than Korean counterparts. Both Koran and Chinese EFL learners present a more native-like way of English adverb placement along with the rising English proficiency. This study hopes to provide some implication for practical English teaching.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methodology
4. Result
5. Discussion
6. Conclusion
References

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-001455846