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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
김내관 (현대건설기계) 하민석 (현대건설기계) 권정훈 (현대건설기계) 김영현 (현대건설기계)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2017년도 학술대회
발행연도
2017.11
수록면
823 - 827 (5page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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This paper is a study on simulation-based design technique for passive control system to reduce the pitch motion of the mast top caused by the reach operation of electric reach trucks. Mast vibration characteristics have been analyzed using a mast vibration model by RecurDyn. Hydraulic reach model and hydraulic vibration reduction system model by AMESim were used in order to optimize the detailed specifications of the passive-controlled vibration reduction system. Finally, a test vehicle equipped with the system showed a significant reduction in the mast top vibration.

목차

Abstract
1. 서론
2. 마스트 진동 특성
3. 모델링
4. 사양선정 프로세스 및 설계변수 분석
5. 진동저감 시스템 검증
6. 결론
참고문헌

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