메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장준영 (한국외국어대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제26호
발행연도
2017.12
수록면
45 - 68 (24page)
DOI
10.24285/CLER.2017.12.26.45

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Confucius’s theory of human nature is very closely linked to education of human. So, to look upon it as a sort of philosophy on life is room for discussion question. However, in any case, Confucius’s new concept, change direction to natural instinct from external things of human. In this point, we can regard Confucius as a vanguard of theory of human nature, it have been approved by people. the key point of his theory of human nature is to find personality in human nature. in addition, he found variability of humanity, and focus his attention on characteristic of “moving” in the humanity.
Confucius have a lot of knowledges from his own experiences adapted to class as a educationist. He have four points to make reforms in education: first, equal treatment to his students, so much so that he want to be treated as a equals by his students. Second, Offer on individualized quality education for every student. Third, use multilateral dialogue induce student’s enthusiasm. Lastly, communicate with his student at all times and in all places. Therefore, it is still worth “reviewing” Confucius’s theory of human nature and his philosophy on education in the present time.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 공자(孔子)의 인성론과 교육철학
Ⅲ. 공자(孔子) 인성 교육론의 현대적 적용
Ⅳ. 맺음말
【참고문헌】
【ABSTRACT】

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-720-001688413