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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
박세호 (부산대학교) 안창선 (부산대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2017년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2017.11
수록면
1,288 - 1,291 (4page)

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A parallel hybrid electric vehicle has much potential of high fuel economy than conventional vehicles. The power management strategy of a parallel electric hybrid vehicle is important to improve fuel economy. In this paper, we use dynamic programming to observe the potential of the system and use model predictive control for real time calculation and realizing a near optimal performance. Simulation results of two methods are presented. Through analysis of simulation with the power management, it is found that a too long prediction horizon does not necessary and accurate estimation of future power demand is critical.

목차

Abstract
1. 서론
2. 병렬형 하이브리드 전기 자동차 모델
3. 하이브리드 자동차의 제어
4. 결론
References

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