메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Yuta Takahashi (Tokyo Denki University) Koichi Hidaka (Tokyo Denki University)
저널정보
제어로봇시스템학회 제어로봇시스템학회 국제학술대회 논문집 ICCAS 2018
발행연도
2018.10
수록면
1,501 - 1,506 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper proposes to design a controller to improve a fuel economy of a power-split hybrid electric vehicle using model predictive control with linear parameter-varying systems. A power-split combines the best point of both series and parallel hybrid vehicles, and can drive a generator to charge a battery by dividing engine power by using a planetary gear set. Conventional researches have proposed control methods on the basis of the driving cycle to improve the fuel economy of hybrid electric vehicles. However, the methods depend on the driving cycle. Therefore, we use model predictive control to refine the fuel economy of hybrid electric vehicles, and consider a hybrid electric vehicle model with the vehicle speed as a parameter since dynamics on each drive unit of hybrid electric vehicles fluctuate depending on the vehicle speed. We evaluate the effectiveness and performance of our proposed method using MATLAB and Simulink.

목차

Abstract
1. INTRODUCTION
2. HEV CONFIGURATIONS AND THESE EQUATIONS
3. DYNAMICS USING LPV SYSTEMS FOR THE EQUATIONS ON HEV
4. MPC BASED ON LPV SYSTEMS
5. THE SETTINGS AND RESULTS OF SIMULATIONS
6. CONCLUSION AND FUTURE WORK
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-003-003540216