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학술대회자료
저자정보
이은조 (쌍용자동차) 김석명 (쌍용자동차) 김선경 (쌍용자동차) 엄광식 (쌍용자동차) 홍선택 (쌍용자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2017년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2017.11
수록면
1,349 - 1,354 (6page)

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The most widely installed Ethernet recently applies to vehicle diagnostics, drivers can easily access electric control units (ECUs) using in-vehicle network (IVN) Ethernet to controller area network (CAN) gateway to check and reprogram the latest firmware from remote sites. The parallel ECU programming through Ethernet is a new remarkable on-board diagnostic (OBD) service which can provide programming for multiple ECUs at the same time. However, the service provokes the ECU programming completion time delay because of the burst frames and bus arbitrations. This paper presents a time-scheduling architecture for the gateway minimizes the delay of ECU programming completion time at the same time which can be applied to the electric vehicle charging controller using the power line communication (PLC) interface.

목차

Abstract
1. 서론
2. 전기자동차 충전을 위한 국제 표준
3. 차량 진단용 인터페이스 비교
4. CAN-to-Ethernet 게이트웨이 최적화
5. CAN-to-Ethernet 게이트웨이 성능 평가
6. 결론
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