메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김하영 (가천대학교) 양재영 (가천대학교) 이상민 (가천대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제27권 제2호 (인문사회과학 편)
발행연도
2018.4
수록면
817 - 825 (9page)
DOI
10.35159/kjss.2018.04.27.2.817

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the change of pre-secondary teachers’ perceptions on issues related to school violence through participation in school violence prevention classes. Total 50 participants including college and graduate students took part in this study. A questionnaire involving in issues on school violence awareness, school violence type, cause of school violence, and coping with school violence was used to examine the participants’ perceptions both at the beginning and end of the class. The results revealed that the participants’ recognitions related to the school violence awareness, school violence type, and cause of school violence significantly changed through the classes. The reasons were because they could learn deep knowledge and gain indirect experiences regarding school violence issues. However, it is required for the course to put more practical knowledge and skills to cope with school violence to make the pre-secondary teachers professional. The more issues to improve the quality of school violence education were discussed in terms of practical functions and effectiveness.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-692-002070534