메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
안성식 (경희사이버대학교) 조아람 (경희대학교) 황윤섭 (경희대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제30권 제9호(통권 제133호)
발행연도
2018.9
수록면
209 - 229 (21page)
DOI
10.31336/JTLR.2018.09.30.9.209

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
There is a high propensity to consume energy for Tourism industry and is a very sensitive industry to climate changes compare to other industries, and gets both positive and negative impact by climate changes.
As problems on climate change were brought up around the world, the importance of problem recognition of tourists on climate changes became more crucial. Tourism industry needs to induce behavior for common benefits by emphasizing and impressing a social problem of climate changes that must be solved by raising the awareness level of climate changes.
Therefore, this study conducted a research on the importance and satisfaction of tourism destination selection attributes according to the awareness level of climate changes to suggest basic data for searching ways to suggest effective methods that ultimately induce tourism behavior of tourists of voluntarily decreasing the amount of carbon dioxide production, it was identified that there is difference in importance and satisfaction level of tourism destination selection attributes according to good, fair, and poor awareness level of climate changes.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 실증연구
Ⅳ. 실증분석결과
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-323-003563947